25 października w hotelu InterContinental w Warszawie odbyła się gala wręczenia Złotych Spinaczy – najbardziej prestiżowych nagród branży PR w Polsce. Do konkursu napłynęła rekordowa liczba 178 zgłoszeń, spośród których jury wyłoniło 19 zwycięzców. Za najlepszą kampanię edukacyjną w 2011 roku uznano program marki WINIARY zrealizowany przez agencję Eskadra PUBLICA – „Jedz smacznie i zdrowo”.
„Jedz smacznie i zdrowo” to autorski, ogólnopolski program edukacyjny promujący zdrowe odżywianie wśród gimnazjalistów, który bardzo entuzjastycznie przyjęli uczniowie, nauczyciele, władze lokalne i ogólnopolskie oraz media. Dzięki wykorzystaniu wyspecjalizowanych, interaktywnych narzędzi (kulinarne road-show, nietypowe lekcje, Web 2.0) zaangażowano ponad 30.000 gimnazjalistów, dla których program był czymś więcej, niż edukacją – był przeżyciem.
Program, zrealizowany przez agencję public relations Eskadra Publica, rywalizował o palmę pierwszeństwa z 13 innymi projektami w kategorii „Kampania edukacyjna”. W ścisłym finale pokonał ogólnopolskie akcje: „Mamo, tato, wolę wodę” organizowaną przez Żywiec Zdrój oraz „Lokal Bez Papierosa.pl”, Stowarzyszenia Manko.
Partnerem społecznym programu była Federacja Polskich Banków Żywności. Patronat honorowy nad programem objęła Minister Edukacji Narodowej, Katarzyna Hall oraz Polskie Towarzystwo Nauk Żywieniowych. Misją „Jedz smacznie i zdrowo” jest nauka młodzieży zasad prawidłowego i zdrowego odżywiania oraz zachęcenie do podejmowania pierwszych samodzielnych prób gotowania. Gimnazjalistów uwrażliwiano również na kwestię niemarnowania żywności. Organizatorzy już przygotowują II edycja programu, która odbędzie się w okresie styczeń-czerwiec 2012 roku.
Konkurs „Złote Spinacze” został zainicjowany przez Związek Firm Public Relations w 2003 roku. Odbywa się raz do roku. Jego zadaniem jest kreowanie pozytywnego wizerunku branży PR i podnoszenie jej standardów, poprzez promowanie najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnie prowadzonych kampanii. Projekty są oceniane przez 44 członków jury, w skład którego wchodzą niezależni eksperci i przedstawiciele świata PR, biznesu, mediów oraz wielu innych opiniotwórczych organizacji.