W przygotowanym przez Wirtualnemedia.pl dodatku „Programy lojalnościowe” przyglądamy się najnowszym trendom w programach lojalnościowych, przykładom skutecznych strategii oraz wyzwaniom, jakie stoją przed twórcami takich programów.
Msza na Instagramie czy kazanie do kamery? Katoliccy influencerzy redefiniują to, jak przedstawiana jest wiara we współczesnym świecie – czasem w sutannie, czasem w dżinsach, zawsze z tysiącami widzów. Postanowiliśmy przyjrzeć się, kim są duchowni i świeccy, którzy dzielą się Ewangelią przez ekran smartfona czy komputera.
Niektóre wyczyny sztucznej inteligencji są testem na poziom ludzkiej inteligencji. Testem przez tę drugą czasem przegrywanym.
Podcasty i wideocasty są dziś na topie, a jeden z najpopularniejszych prowadzi Patrycjusz Wyżga. „Didaskalia” należące do WP to miejsce nie tylko na długie rozmowy o polityce, ale także m.in. o nauce. Dziennikarz tłumaczy nam m.in., skąd wziął się jego format i dlaczego cieszy się takim zainteresowaniem, dlaczego nie przyjął propozycji TVP i jak YouTube zmienia media.
Algorytm YouTube’a nie zna się na niuansach – padające w filmie słowo „odwyk” czy „narkotyki” zapala przysłowiową czerwoną lampkę. Dla twórców, którzy chcą mówić o uzależnieniach czy zdrowiu, walka z demonetyzacją filmów i spadkiem zasięgów, to codzienność. Dlatego postanowiłam przyjrzeć się temu, jak algorytm YouTube’a traktuje kanały poruszające wrażliwą tematykę. - Trzeba iść na pewne ustępstwa względem tych wymagań, jednak da się je trochę obejść - przekonuje Maciej Dąbrowski.
Po głośnych publikacjach Onetu na temat Karola Nawrockiego jeszcze przed wyborami prezydenckimi kandydat wspierany przez PiS zapowiedział kroki prawne. Prywatny akt oskarżenia i pozew cywilny złożył już w maju. Portal Wirtualnemedia.pl ustalił, jaki jest obecnie status obu spraw.
Praca w mediach dużo daje, ale równie dużo zabiera, bo wypala dziennikarzy i menadżerów mediów stosunkowo szybko i mocno. Adrenalina, tempo, zmienność, konieczność ciągłego rozglądania się za nowymi tematami, poczucie ciągłej konieczności bycia w gotowości, “dowożenie” większej liczby odsłon w niesprzyjających przez algorytmy realiach – to medialna codzienność. Rozmawiamy o niej z byłymi i obecnymi ludźmi mediów internetowych, radiowych i telewizyjnych.
Twarzą produktów dla nastolatek Urban Decay została gwiazda OnlyFans, serwisu znanego głównie z tego, że jego użytkownicy nagrywają filmy dla dorosłych. Czy decyzja marki jest etyczna? – Uważam, że jest to demoralizujące – jednoznacznie ocenia Karina Hertel z Brandlift. – Taki wybór ambasadorki może być odczytany jako próba wywołania szumu kosztem wartości – uważa Żaneta Kurczyńska.
YouTube premiuje własny system wpłat dla twórców (tzw. donejtów) kosztem innych platform crowdfundingowych – twierdzi Patronite. Firma uważa, że dzieje się to ze szkodą dla autorów. Bo nie mogą zarabiać na treściach tyle, ile by mogli. – Dodatkowe kliknięcia, konieczność przechodzenia na zewnętrzną stronę, brak wizualnej obecności Patronite bezpośrednio pod filmem – wszystko to obniża konwersję – mówi Wirtualnemedia.pl Mateusz Grzeszczuk, twórca kanału Podróż bez Paszportu. Polski oddział Google'a nie chce komentować sprawy.
Historia Wykopu to trochę historia polskiego internetu. W pewnym momencie jednak te dwie historie zaczęły płynąć dalej już w zupełnie innym tempie i stylu. Michał Białek, właściciel tego serwisu, opowiada nam o sobie, biznesie na Wykopie i nie tylko, różnych aferach oraz społeczności, bez której Wykopu by nie było.
Protest grupki mieszkańców warszawskich Zawad przeciw lokalizacji sklepu Dino koło ich domów odbił się szerokim echem. Ma to być jeden z dwóch pierwszych sklep sieci w Warszawie. To nowość, bo Dino dotychczas koncentrowało się na mniejszych miejscowościach i wsiach. Przychody firmy rosną dwucyfrowo, mimo że Dino praktycznie w ogóle się nie reklamuje. – Przyjęty model biznesowy w naturalny sposób generuje zyski i skalę, bez potrzeby prowadzenia głośnych kampanii wizerunkowych – komentuje dr inż Jacek Kotarbiński.
Badanie Mediapanel to wciąż standard pokazujący popularność stron WWW w Polsce. Jednak częste zmiany metodologii, przerwy w publikacji danych, a co najważniejsze – rekomendacje, by nie porównywać danych do poprzednich miesięcy – sprawiają, że opisywanie rynku internetowego na jego podstawie staje się coraz trudniejsze.
Nie każda agencja reklamowa czy PR chce współpracować z każdym marketerem. Głównie z powodów światopoglądowych. Na liście “niechcianych” klientów są firmy tytoniowe, alkoholowe, producenci broni. I nie tylko. – Wierzymy, że to, kogo obsługujemy i w jaki sposób prowadzimy projekty, powinno być spójne z wartościami, jakie chcemy reprezentować jako firma i jako ludzie – przekonuje Olivia Drost z oLIVE media.
Inflacja i coraz większa konkurencja na rynku kanałów informacyjnych doprowadziła do wzrostu płac reporterów telewizyjnych. W zależności od stacji i doświadczenia na rękę otrzymują od 7 do 23 tys. zł miesięcznie. – Górna granica dotyczy nielicznych, otoczonych całym sztabem researcherów w redakcjach typu „Fakty”. Niewielu dotrwa do tego etapu, bo to bardzo wypalająca praca – mówi Wirtualnemedia.pl reporter stacji komercyjnej. Sprawdziliśmy, ile zarabia się w TVP, TVN, Polsacie, Republice i wPolsce24.
Ta historia miała trwać osiem lat, ale skończyła się po czterech. Tyle Paweł Wilkowicz kierował polską redakcją Viaplay – platformy, która rzuciła wyzwanie tradycyjnej telewizji, przenosząc transmisje sportowych hitów do streamingu. W rozmowie ze mną Wilkowicz opowiada o kulisach tego projektu i pracy przy studiu, a także o pokoleniu Z w dziennikarstwie sportowym, clikbaitach i sztucznej inteligencji. I co by się stało, gdyby Robert Lewandowski trafił do Premier League…
Choć do premiery „Milionerów” w Polsacie jeszcze miesiąc, transfer kultowego teleturnieju wraz z gospodarzem wciąż „grzeje” w mediach. Powitanie, jakie Hubertowi Urbańskiemu zgotowała stacja, zaskakuje i skalą, i wykonaniem. – Mi to wszystko schlebia, czuję się bardzo dopieszczony – przyznaje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl dawna gwiazda TVN. Nie kryje zadowolenia z faktu, że “Milionerzy” w końcu dostali wiatru w żagle.
Klient zaprosił do przetargu agencje, po czym ogłosił, że już sam kupił kampanię, której on dotyczył. Inny marketer chciał pojawić się w „Niedzieli” w kostiumie Piotrusia Pana. Zażądał konkretnych pomysłów i szybko chciał się rozłączyć. Kolejny wysłał zapytanie w środku nocy, oczekując oferty do… 9.00 rano. Podobne przykłady można mnożyć. Agencje opowiedziały nam o najbardziej kuriozalnych przetargach, w których brały udział.
21 lat temu poznała ją cała Polska, gdy zasiadła za stołem prowadzącej główne wydanie “Wiadomości”. Od zeszłego roku znów o niej głośno, bo jej wywiady w TVP Info budzą dużo emocji i komentarzy. Dorota Wysocka-Schnepf polaryzuje, a opinie na jej temat są skrajne. Pracowita, rzetelna, profesjonalna – oceniają jedni. Przekraczająca granice, zdefiniowana, stronnicza – stwierdzają drudzy. – Obecnie kariera Doroty Wysockiej-Schnepf toczy się zgodnie z politycznymi zmianami ostatnich lat – ocenia Jan Dworak.
Anna Dec odchodzi z TVN Warner Bros. Discovery – dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. Znana prezenterka pogody ma być zatrudniona przy ulicy Wiertniczej jedynie do końca sierpnia.
Ruch na strony WWW z wyszukiwarki Google’a spada regularnie niemal wszystkim. Za to rosną przychody z wideo publikowanych na YouTubie, chociaż daleko nam jeszcze do stawek z USA czy Niemiec. Dla wydawców może to się okazją do istotnej dywersyfikacji przychodów, ale ta forma zarobku nie jest dla każdego.