Źle umieszczone reklamy w sieci szkodzą wizerunkowi marek
Niewłaściwe umieszczanie reklam na niewłaściwych stronach internetowych źle wpływa na reputację marek.
Z badania przeprowadzonego przez firmę iCD Research na grupie 1.000 brytyjskich użytkowników internetu wynika, że 78 procent z nich myślałoby mniej o marce, której reklama pojawiłaby się obok obraźliwych lub niestosownych treści online - informuje serwis Brand Republic.
Co więcej, 62 procent respondentów stwierdziło, że widziało reklamę marki umieszczoną w takim miejscu w sieci.
Pomimo różnego rodzaju działań podejmowanych w celu zapobiegania złemu umieszczaniu reklam w internecie, aż 52 procent badanych jest zdania, ze problem ten będzie się w przyszłości pogarszał.
Według respondentów najbardziej szkodliwe dla marek są treści zawierające przemoc, obok których pojawiłaby się ich reklama. Następne pod tym względem są materiały odnoszące się do narkotyków oraz treści dla dorosłych.
Z kolei marką, która ma najwięcej do stracenia na skutek jakiegokolwiek skojarzenia jej z takimi treściami, jest według badanych Coca-Cola, a następnie Cadbury, Lego oraz Tesco.
Z badania iCD Research wynika również, że 40 procent respondentów jest zdania, iż to reklamodawcy, a nie strony internetowe czy agencje reklamowe, ponoszą winę za pozwolenie na złe umieszczenie ich reklam w sieci.
źródło: Brand Republic
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Źle umieszczone reklamy w sieci szkodzą wizerunkowi marek