Starcom wprowadza bota do rezerwacji mediów
Dom mediowy Starcom (Publicis Groupe) wprowadził w Wielkiej Brytanii Abacus - pierwszego w branży bota do rezerwacji powierzchni reklamowych w mediach. Ma to zaoszczędzić około 12 tys. godzin ludzkiej pracy.
Starcom jest pierwszą agencją w Wielkiej Brytanii, która opracowała i wdrożyła zautomatyzowanego bota do rezerwacji mediów. Abacus ma uwolnić tysiące godzin zwykle spędzanych na ręcznych rezerwacjach, umożliwiając zespołom skupienie się na strategicznej pracy o wyższej wartości dla klientów.
Korzystając z inteligentnej automatyzacji zwanej Robotic Process Automation (RPA), ta pierwsza iteracja bota jest w stanie codziennie rezerwować i edytować kampanie w mediach cyfrowych i drukowanych. Zbudowany wewnętrznie Abacus (automatyczny bot do zmian w kampaniach i przesyłanych plikach) wykorzystuje specjalnie przygotowaną platformę technologiczną, która przetwarza i weryfikuje istotne szczegóły kampanii w nocy, aby zapewnić, że zaplanowane media plany są prawidłowe i wydajne.
Proces bota obejmuje weryfikację danych media planu, przesyłanie na platformy rezerwacji kampanii, trafficking do serwerów reklamowych i przekazywanie informacji o kampanii właścicielom mediów.
Starcom jest pierwszą agencją Publicis Media, która wypróbowała to narzędzie w ramach inicjatywy pilotażowej.
Podczas testów bot poprawił szybkość i dokładność rezerwacji nawet o 50 proc. Tysiące godzin zaoszczędzonych każdego roku dadzą zespołom zakupowym Starcomu więcej czasu na skupienie się na pracach o wyższej wartości, takich jak opracowywanie przełomowych kreatywnych realizacji z partnerami medialnymi.
- Automatyzacja jest kluczowym elementem naszej nowej strategii opartej na inteligencji, zaprojektowanej w celu wykorzystania najlepszych ludzkich możliwości i pionierskich technologii, takich jak ta. Abacus pozwala nam uwolnić nasze zespoły od bardziej powtarzalnych zadań administracyjnych i uwolnić dalszą możliwość skupienia się na bardziej strategicznych i kreatywnych możliwościach rozwoju dla naszych klientów. To przyszłość i wspaniały przykład wykorzystania automatyzacji do wzmacniania, a nie tłumienia kreatywności - podkreśliła Nadine Young, dyrektor generalna Starcomu.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Starcom wprowadza bota do rezerwacji mediów