Samsung Pay z 5 mln użytkowników, transakcje na 500 mln dolarów
W ciągu sześciu miesięcy funkcjonowania system płatności mobilnych Samsung Pay zgromadził 5 milionów zarejestrowanych użytkowników, którzy dokonali za jego pomocą transakcji na kwotę ponad 500 milionów dolarów. W planach jest wprowadzenie platformy do Chin, Australii, Brazylii, Singapuru, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
System płatności mobilnych Samsung Pay został wprowadzony na rynki w Korei Południowej i Stanach Zjednoczonych w sierpniu ub.r. Platforma pozawala na dokonywanie transakcji bezgotówkowych przy użyciu wybranych urządzeń Samsunga – m.in. Galaxy S6/S6 Edge/S6 Edge+ oraz Note 5.
Teraz w komunikacie Samsung podsumował pierwsze pół roku funkcjonowania platformy. Okazuje się, że na dwóch wspomnianych rynkach (Korea Południowa i USA) korzysta z niej dzisiaj 5 mln zarejestrowanych użytkowników. W ciągu sześciu miesięcy zrobili oni zakupy za łączną kwotę przekraczającą 500 mln dol.
- Od momentu wprowadzenia Samsung Pay w ub.r. usługa ta zmieniła sposób dokonywania płatności przez użytkowników oraz wykorzystywania przez nich smartfonów - podkreśla Injong Rhee, szef pionu R&D, Software and Services of Mobile Communications Business w Samsung Electronics - Już widzimy, że klienci w dużej mierze zaakceptowali usługę, która teraz nabiera rozpędu. Naszym celem jest wprowadzanie Samsung Pay w kolejnych miejscach na świecie. Nasi klienci mogą także oczekiwać w nadchodzącym roku rozszerzenia dostępnych funkcji.
Koncern zapowiada, że 2016 r. będzie okresem wzmożonej rynkowej ofensywy Samsung Pay w wymiarze globalnym. W marcu br. usługa ma się pojawić w Chinach, a w następnej kolejności w Australii, Barzylii, Singapuru, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Na razie nie ma planów wprowadzenia Samsung Pay do Polski.
Samsung nie jest jedynym producentem urządzeń mobilnych, który stara się zaoferować system płatności bezgotówkowych swoim użytkowników. W 2014 r. podobne rozwiązanie o nazwie Apple Pay wprowadził koncern Apple, jednak platforma ta wciąż zdobywa zwolenników z oporami - w marcu ub.r. okazało się, że 85 proc. użytkowników najnowszych iPhone’ów nie korzysta z Apple Pay.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Samsung Pay z 5 mln użytkowników, transakcje na 500 mln dolarów