Rynek przeglądarek internetowych: IE i Firefox tracą, w górę Chrome i Safari
Chrome w szybkim tempie zbliża się do Internet Explorera na globalnym rynku internetowych przeglądarek. Aplikacja Google zyskuje również w Polsce, gdzie traci liderujący Firefox.
Z danych StatCounter wynika, że w styczniu tego roku Chrome miał w skali globalnej 28,4 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 27,27 proc. w grudniu.
Tymczasem Internet Explorer Microsoftu zanotował w tym samym czasie spadek z 38,65 proc. do 37,45 proc. rynkowego udziału.
Na trzecim miejscu znalazł się w styczniu Firefox (24,78 proc.), , a pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (6,62 proc.) i Opera (1,95 proc.).

W Polsce zdecydowanym liderem pozostaje Firefox, ale między grudniem a styczniem zanotował on znaczący spadek - z 49,56 proc. do 48,08 proc. udziału w naszym rynku. Zyskał na tym Chrome, zwiększając swój rynkowy udział z 23,46 proc. do 25,04 proc.). Kolejne miejsca zajęły przeglądarki Internet Explorer (15,73 proc.), Opera (9,16 proc.) i Safari (1,33 proc.).


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu .webp)



Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: IE i Firefox tracą, w górę Chrome i Safari