SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zysk o 80 proc. w górę. Tak na klientach zarabia Grupa Play

W ub.r. grupa Play zwiększyła przychody o 4 proc., a jej zysk netto poszedł w górę o 80 proc. Osiągnęła wzrosty liczby abonentów i klientów usług stacjonarnych, zaś zmalała liczba użytkowników ofert prepaidowych.

Przychody grupy kapitałowej Play wyniosły w 2024 roku 10,19 mld zł, rosnąc o 4 proc. z 9,8 mld w 2023 roku. W samym czwartym kwartale ub.r. zwiększyły się rok do roku o 3,2 proc. do 2,6 mld zł.

Motorem napędowym są usługi mobilne, z których kwartalne wpływy poszły w górę o 10,6 proc. do 1,31 mld zł. Przychody z usług stacjonarnych i dla domu zwiększyły się o 1,9 proc. do 509 mln zł, zaś te ze sprzedaży urządzeń zmalały o 4,7 proc. do 477 mln zł, a z połączeń operatorskich i innych usług – o 8,7 proc. do 309 mln zł.

Grupa Play ma więcej klientów

W segmencie usług stacjonarnych grupa Play na koniec ub.r. miała 13,33 mln aktywnych klientów, o 1,8 proc. więcej niż przed rokiem. Liczba abonentów zwiększyła się z 9,38 do 9,65 mln, zaś w przypadku użytkowników ofert prepaidowych nastąpił spadek z 3,72 do 3,68 mln. Średni miesięczny przychód od klientów usług mobilnych w czwartym kwartale ub.r. sięgnął 32,7 zł, rosnąc r/r o 8,4 proc.

CZYTAJ TEŻ: Play z Internetem 8 GB/s. W reklamach Kuba Wojewódzki

Natomiast w obszarze usług stacjonarnych liczba użytkowników zwiększyła się przez rok o 2,8 proc. do 12,43 mln.

– W 2024 roku naszym priorytetem był segment usług dla domu. Rozwijaliśmy ofertę światłowodu oraz telewizji, jak również finalizowaliśmy procesy migracji po połączeniu z UPC Polska. Kontynuowaliśmy także rozwój oferty rozwiązań dla biznesu, pozyskując kluczowych klientów w sektorach handlu detalicznego, transportu i hotelarstwa. Dzięki tym działaniom utrzymaliśmy wiodącą pozycję w kategorii usług mobilnych i zdobywamy rynek w obszarze usług domowych i dla biznesu – wyliczył w komunikacie prasowym Ken Campbell, prezes grupy Play.

Koszty operacyjne grupy Play w całym 2024 roku zwiększyły się znacznie słabiej od przychodów – o 2,2 proc. do 8,35 mld zł. Operatorowi udało się ograniczyć wydatki na usługi obce z 1,56 do 1,54 mld zł, a wartość sprzedanych towarów zmalała z 1,56 do 1,49 mld zł.

Więcej na inwestycje i ze światłowodów

Nakłady inwestycyjne telekomu (bez tych na aktywa przeznaczone do sprzedaży sięgnęły) 1,32 mld zł, o 6,8 proc. więcej niż przed rokiem.

Pozostałe wpływy operacyjne firmy wzrosły z 1,27 do 1,78 mld zł. Przychody z partnerstw (m.in. od Polskiego Światłowodu Otwartego, który zarządza infrastrukturą stacjonarną grupy Play) poszły w górę z 970,41 tys. do 1,3 mln zł, zaś te ze sprzedaży spółek zależnych (w ub.r. operator zbył udziały firm : SferaNet Infrastruktura, 3S Box, PT i MicoInfra) sięgnęły 137,96 mln zł (rok wcześniej były zerowe).

CZYTAJ TEŻ: Play sprzedał obligacje za 700 mln zł

– Rosnące wyniki finansowe i biznesowe Play potwierdzają naszą silną pozycję na polskim rynku telekomunikacyjnym. Model biznesowy Play koncentruje się na dostarczaniu wartości klientom, którym oferujemy konwergentne usługi (mobilne, stacjonarne i telewizyjne) w dobrych cenach. Ma on też istotny wpływ na bezpieczeństwo kraju, ponieważ intensywnie rozbudowujemy naszą infrastrukturę, zapewniając łączność niemal w każdym miejscu w Polsce – podkreślił Ken Campbell.

Całoroczny zysk operacyjny telekomu zwiększył się z 2,37 do 2,87 mld zł, a zysk netto – z 783,19 mln do 1,41 mld zł. Natomiast zysk EBITDAaL (czyli EBITDA bez kosztów leasingu) wzrósł o 10,5 proc. do 4,04 mld zł, z czego w czwartym kwartale – o 18,4 proc. do 965 mln zł. Marża EBITDAaL w całym ub.r. poszła w górę z 37,3 do 39,7 proc.

Dołącz do dyskusji: Zysk o 80 proc. w górę. Tak na klientach zarabia Grupa Play

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Różowy z ?
Play odstrasza mdłymi starymi twarzami i nie ujmując gębami i te literówki w reklamach, rzekomo śmieszne i natłok tego tj głupoty i może bym skorzystał z tej podzielnej IQ, ale sklepy ABC, tylko sprzedają, a nie rejestrują nowe numery pre-paid.
odpowiedź
User
kablownik miedziany
Play, który pożar kiedyś dobre UPC. Od tego momentu usługi kablowe dno. Play w ogóle nie ogarnia dosyłu kablowego DOCSIS, czarują, miesiącami bubli technicznych nie potrafią usunąć, podobnie jak telefon stacjonarny VoIP - dla nich to technologia z kosmosu. Piony techniczne u nich to poziom żłobka, na infolinii rozmowa z blondynami co nie czują w ogóle tematu i nie mają żadnych uprawnień, by jakieś logi podejrzeć itp. DNO!
odpowiedź
User
user
Na wioskach Play ma najlepszy zasieg najgęściej nastawiali nadajników mimo tego że najpóźniej ich sieć wystartowała ze wszystkich czterech.
odpowiedź