Onet i Interia zyskały więcej, ale Gazeta.pl i Pudelek bardziej umobilnione. Grupa Allegro liderem dzięki GG (TOP 20)
W serwisach i aplikacjach Grupy Allegro-GG internauci w maju br. wykonali 932 mln krajowych odsłon mobilnych, a na stronach Grupy Wirtualna Polska i Grupy Onet-RASP - po prawie 700 mln. W skali roku o trzy czwarte wzrosła liczba takich odsłon na portalach Onet.pl i Interia.pl, a na Pudelku stanowią one już ponad 40 proc. ruchu.

W maju br. serwisy i aplikacje Grupa Allegro-GG zanotowały 932,2 mln krajowych odsłon mobilnych, które stanowiły 21 proc. ich wszystkich odsłon krajowych - pokazują dane Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez Wirtualnemedia.pl. Na ten wynik złożył się przede wszystkim komunikator GG, osiągający miesięcznie ok. 700-800 mln odsłon mobilnych. Do wyników grupy zaliczono też jeszcze aplikację mobilną radia internetowego Open.fm, pod koniec maja sprzedanego Wirtualnej Polsce.
Zbliżone do siebie statystyki zanotowali dwaj najwięksi wydawcy portali. W serwisach Grupy Wirtualna Polska wykonano 694,6 mln krajowych odsłon mobilnych (co stanowiło 18,53 proc. wszystkich odsłon krajowych), a na stronach Grupy Onet-RASP - 678,7 mln (stanowiły 18,61 proc. wszystkich). Prawie trzykrotnie mniej krajowych odsłon mobilnych wykonano w witrynach Grupy Interia.pl i Grupy Gazeta.pl, przy czym miały one większe udziały w ogólnej liczbie odsłon - odpowiednio 21,51 proc. i 32,45 proc.
Na Ulub.pl udział krajowych odsłon mobilnych wyniósł aż 60,35 proc., a na stronach Grupy NextWeb Media (dwa miesiące temu kupionej przez Wirtualną Polskę) - 38,48 proc.
W zestawieniu są tylko strony oskryptowane w ramach Megapanelu PBI/Gemius, nie ma serwisów zagranicznych ani wielu stron mniejszych polskich wydawców, którzy nie korzystają z tego audytu.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych MAJ 2015 |
|||
lp. |
węzeł |
odsłony krajowe mobilne |
odsłony krajowe mobilne (%) |
1 |
Grupa Allegro - GG |
932 195 187 |
21,00% |
2 |
Grupa Wirtualna Polska |
694 602 446 |
18,53% |
3 |
Grupa Onet - RASP |
678 733 781 |
18,61% |
4 |
Grupa Interia.pl |
261 054 758 |
21,51% |
5 |
Grupa Gazeta.pl |
248 159 447 |
32,45% |
6 |
Grupa Polska Press |
78 798 785 |
22,11% |
7 |
ulub.pl |
68 442 231 |
60,35% |
8 |
Grupa Fotka.pl |
66 716 149 |
21,16% |
9 |
Grupa TVN |
47 498 959 |
22,86% |
10 |
bezuzyteczna.pl |
34 040 119 |
31,01% |
11 |
Grupa ZPR Media |
32 937 141 |
29,34% |
12 |
Grupa Demotywatory.pl |
27 474 400 |
9,06% |
13 |
filmweb.pl |
23 296 898 |
13,27% |
14 |
cda.pl |
22 558 032 |
18,01% |
15 |
Grupa Edipresse.pl |
18 864 427 |
28,72% |
16 |
wiocha.pl |
16 171 486 |
21,90% |
17 |
trojmiasto.pl |
16 129 128 |
31,45% |
18 |
Grupa NextWeb Media |
15 656 031 |
38,48% |
19 |
Grupa Ceneo.pl |
14 783 695 |
19,73% |
20 |
Grupa Cyfrowy Polsat |
14 074 098 |
14,30% |
Grupa Allegro-GG zanotowała w skali roku ponad pięciokrotny wzrost liczby krajowych odsłon mobilnych, co wynika przede wszystkim z oskryptowania w połowie ub.r. aplikacji, m.in. GG i Open.fm.
Liczba krajowych odsłon mobilnych stron i aplikacji Grupy Wirtualna Polska zwiększyła się w ciągu roku o 270,9 mln (czyli o 63,9 proc.), Grupy Onet-RASP - o 313,6 mln (85,9 proc. w górę), Grupy Interia.pl - o 137,1 mln (110,6 proc. w górę), a Grupy Gazeta.pl - o 117,5 mln (czyli o 90 proc.).
Zaznaczmy, że wszyscy ci wydawcy, a także kilku innych, w ostatnim roku zaczęło w Megapanelu korzystać z nowej definicji odsłony, co wywołało ogromne wzrosty liczby odsłon w wybranych kategoriach tematycznych. Ponadto Wirtualna Polska i Grupa Onet dokonały szeregu przejęć: pierwsza firma kupiła m.in. Sportowefakty.pl i Grupę Money.pl, a druga - Skąpca, Opineo i NK.pl.
Prawie trzykrotnie zwiększyła się liczba krajowych odsłon mobilnych serwisu Cda.pl, którego wzrost odwiedzalności analizowaliśmy niedawno. Kilka stron (Bezuzyteczna.pl, Wiocha.pl, Ceneo.pl) przed rokiem nie było oskryptowanych, więc nie ma ich statystyk z maja ub.r.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych |
|||||
lp. |
węzeł |
maj 2015 |
maj 2014 |
||
odsłony |
(%) |
odsłony |
(%) |
||
1 |
Grupa Allegro - GG |
932 195 187 |
21,00% |
180 025 914 |
5,05% |
2 |
Grupa Wirtualna Polska |
694 602 446 |
18,53% |
423 717 365 |
15,37% |
3 |
Grupa Onet - RASP |
678 733 781 |
18,61% |
365 167 187 |
13,61% |
4 |
Grupa Interia.pl |
261 054 758 |
21,51% |
123 922 538 |
12,68% |
5 |
Grupa Gazeta.pl |
248 159 447 |
32,45% |
130 639 790 |
16,63% |
6 |
Grupa Polska Press |
78 798 785 |
22,11% |
35 971 092 |
13,42% |
7 |
ulub.pl |
68 442 231 |
60,35% |
40 469 465 |
41,45% |
8 |
Grupa Fotka.pl |
66 716 149 |
21,16% |
55 709 164 |
18,12% |
9 |
Grupa TVN |
47 498 959 |
22,86% |
24 253 737 |
14,15% |
10 |
bezuzyteczna.pl |
34 040 119 |
31,01% |
- |
- |
11 |
Grupa ZPR Media |
32 937 141 |
29,34% |
14 398 994 |
16,28% |
12 |
Grupa Demotywatory.pl |
27 474 400 |
9,06% |
25 729 486 |
9,16% |
13 |
filmweb.pl |
23 296 898 |
13,27% |
15 903 785 |
8,59% |
14 |
cda.pl |
22 558 032 |
18,01% |
6 252 836 |
7,93% |
15 |
Grupa Edipresse.pl |
18 864 427 |
28,72% |
12 701 023 |
18,97% |
16 |
wiocha.pl |
16 171 486 |
21,90% |
- |
- |
17 |
trojmiasto.pl |
16 129 128 |
31,45% |
9 683 003 |
20,61% |
18 |
Grupa NextWeb Media |
15 656 031 |
38,48% |
5 234 181 |
25,25% |
19 |
Grupa Ceneo.pl |
14 783 695 |
19,73% |
- |
- |
20 |
Grupa Cyfrowy Polsat |
14 074 098 |
14,30% |
6 384 833 |
6,65% |
Wśród serwisów zdecydowanym liderem pod względem ruchu mobilnego jest Onet.pl, który w maju zanotował 542,3 mln krajowych odsłon mobilnych. Na WP.pl takich odsłon wykonano 371,1 mln, na Interii - 153,7 mln, a na Gazeta.pl - 79 mln.
Oprócz Ulub.pl serwisami z największymi udziałami krajowych odsłon mobilnych we wszystkich odsłonach są Pudelek.pl (41,12 proc.), Sport.pl (37,02 proc.), Sportowefakty.pl (34,04 proc.) i Bezuzyteczna.pl (31,01 proc.).
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych MAJ 2015 |
|||
lp. |
domena |
odsłony krajowe mobilne |
odsłony krajowe mobilne (%) |
1 |
onet.pl |
542 285 613 |
18,98% |
2 |
wp.pl |
371 060 837 |
16,48% |
3 |
interia.pl |
153 667 179 |
18,18% |
4 |
gazeta.pl |
79 064 025 |
23,90% |
5 |
pudelek.pl |
73 118 026 |
41,12% |
6 |
o2.pl |
71 528 704 |
11,57% |
7 |
ulub.pl |
68 442 231 |
60,35% |
8 |
fotka.pl |
62 176 589 |
21,44% |
9 |
allegro.pl |
62 155 309 |
3,16% |
10 |
kwejk.pl |
46 050 118 |
18,77% |
11 |
fakt.pl |
43 535 023 |
27,28% |
12 |
otomoto.pl |
41 446 615 |
15,11% |
13 |
tvn24.pl |
35 951 904 |
28,72% |
14 |
bezuzyteczna.pl |
34 040 119 |
31,01% |
15 |
nk.pl |
30 349 165 |
8,84% |
16 |
sport.pl |
27 321 849 |
37,02% |
17 |
nocoty.pl |
25 173 004 |
19,61% |
18 |
sportowefakty.pl |
24 556 581 |
34,04% |
19 |
filmweb.pl |
23 296 898 |
13,27% |
20 |
cda.pl |
22 558 032 |
18,01% |
Liczba krajowych odsłon mobilnych Onetu w skali roku wzrosła o 229 mln (czyli o 73,1 proc.), WP.pl - o 112,7 mln (43,6 proc. w górę), Interii - o 65,9 mln (a więc 75,1 proc.), a Gazeta.pl - o 14,5 mln (czyli o 22,4 proc.).
W ujęciu procentowym zdecydowanie najwięcej zyskało Cda.pl - 260 proc. Wzrosty oscylujące w granicach 100-200 proc. zanotowały natomiast Fakt.pl (184,2 proc.), otoMoto.pl (124,8 proc.), Sportowefakty.pl (98,4 proc) i TVN24.pl (86,5 proc.).
Jako jedyne spadek zanotowało natomiast Allegro.pl - miało o 48,7 mln krajowych odsłon mobilnych mniej niż rok wcześniej (48,7 proc. w dół). Wynika to m.in. z zamknięcia jesienią ub.r. mobilnej wersji tego serwisu i postawienia na aplikacje mobilne, promowane w kampaniach reklamowych.
Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych |
|||||
lp. |
domena |
maj 2015 |
maj 2014 |
||
odsłony |
(%) |
odsłony |
(%) |
||
1 |
onet.pl |
542 285 613 |
18,98% |
313 256 543 |
13,07% |
2 |
wp.pl |
371 060 837 |
16,48% |
258 336 857 |
15,21% |
3 |
interia.pl |
153 667 179 |
18,18% |
87 762 354 |
13,63% |
4 |
gazeta.pl |
79 064 025 |
23,90% |
64 579 054 |
15,02% |
5 |
pudelek.pl |
73 118 026 |
41,12% |
55 469 704 |
27,35% |
6 |
o2.pl |
71 528 704 |
11,57% |
47 637 397 |
19,31% |
7 |
ulub.pl |
68 442 231 |
60,35% |
40 469 465 |
41,45% |
8 |
fotka.pl |
62 176 589 |
21,44% |
54 204 949 |
18,83% |
9 |
allegro.pl |
62 155 309 |
3,16% |
110 887 339 |
4,77% |
10 |
kwejk.pl |
46 050 118 |
18,77% |
- |
- |
11 |
fakt.pl |
43 535 023 |
27,28% |
15 317 454 |
15,22% |
12 |
otomoto.pl |
41 446 615 |
15,11% |
18 438 765 |
9,15% |
13 |
tvn24.pl |
35 951 904 |
28,72% |
19 275 539 |
20,61% |
14 |
bezuzyteczna.pl |
34 040 119 |
31,01% |
- |
- |
15 |
nk.pl |
30 349 165 |
8,84% |
- |
- |
16 |
sport.pl |
27 321 849 |
37,02% |
18 759 082 |
28,90% |
17 |
nocoty.pl |
25 173 004 |
19,61% |
16 682 350 |
11,47% |
18 |
sportowefakty.pl |
24 556 581 |
34,04% |
12 379 737 |
8,58% |
19 |
filmweb.pl |
23 296 898 |
13,27% |
15 903 785 |
8,59% |
20 |
cda.pl |
22 558 032 |
18,01% |
6 252 836 |
7,93% |
Dołącz do dyskusji: Onet i Interia zyskały więcej, ale Gazeta.pl i Pudelek bardziej umobilnione. Grupa Allegro liderem dzięki GG (TOP 20)