Nowa polska telewizja
Jeden z największych polskich portali internetowych - o2.pl - startuje z telewizją internetową - Lemon TV.
Kolejny nowatorski pomysł dynamicznie rozwijającego się portalu internetowego o2.pl. Dzisiaj swoją premierę ma Lemon TV, czyli telewizja internetowa, która ma stawiać na rozrywkę, kulturę i tematy społeczne - dowiedział się wortal Wirtualnemedia.pl.
- W pierwszym etapie zamierzamy dostarczać w tygodniu ok. 90 minut rozrywki w postaci materiałów wideo - mówi nam Michał Brański, członek zarządu spółki o2 i zarazem szef projektu.
- W Lemon TV nie będzie czegoś takiego jak ramówka. To nie jest telewizja ze stałymi godzinami nadawania, lecz telewizja z video on demand - dodaje.
Na początku w telewizji o2.pl będzie ok. 15. produkcji własnych na miesiąc plus materiały zewnętrzne. W planach na ten rok jest wprowadzenie własnego talk show, form publicystycznych oraz krótkiego programu newsowego.
- Zakładamy osiągnięcie zasięgu miesięcznego na poziomie 600 tys. real users w okolicach października - dodaje Brański.
Obecnie w Lemon TV pracuje 7 osób, w tym 3 prezenterki (dwie z doświadczeniem w normalnej TV).
A dlaczego portal o2.pl zdecydował się na taki projekt?
- Nowe formy reklamowe, popularyzacja stałych łącz, zmieniające się nawyki internautów, wzrost konsumpcji Internetu, spadek konsumpcji telewizji - wylicza Michał Brański.
o2.pl projekt telewizji internetowej realizuje bez pomocy partnera zewnętrznego.
- Chcemy stworzyć samodzielną markę telewizyjną na rynku internetowym, uczynić z niej - w oczach internautów - na długi czas lidera tego nowego rynku. Dodatkowo chcemy mieć pełne panowanie nad treścią i konstrukcją materiałów - kończy Brański.
Jak wynika z naszych informacji koszt uruchomienia Lemon TV wyniósł 200 tys. zł a telewizja ma zacząć na siebie zarabiać około listopada b.r.
Przypomnijmy, że na rynku istnieje już itvp.pl projekt badawczo - wdrożeniowy TVP, który obejmuje wszelkie działania związane z uruchamianiem telewizji interaktywnej, udostępnianej przez Internet. Do 2007 r. projekt ten ma przyczynić się do stworzenia ogólnokrajowej platformy dla dystrybucji telewizji interaktywnej.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Nowa polska telewizja