SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Minecraft: Film” pomógł właścicielowi TVN. W telewizji spadki

W zeszłym kwartale Warner Bros. Discovery przy minimalnym wzroście przychodów mocno poprawił rentowność, mimo dalszych spadków w segmencie telewizyjnym obejmującym m.in. grupę TVN. Koncernowi pomogły sukcesy kinowe produkcji takich jak „Minecraft: Film” oraz wzrosty w pionie streamingowym.

Grafika promująca „Minecraft: Film”, fot. materiały prasoweGrafika promująca „Minecraft: Film”, fot. materiały prasowe

Segment telewizji linearnej Warner Bros. Discovery, choć systematycznie maleje, nadal jest największym w strukturze koncernu pod względem przychodów. W drugim kwartale 2025 roku wypracował ich 4,8 mld dolarów, o 9 proc. mniej niż przed rokiem.

Znacząco zmalały dwa główne źródła przychodów: te z dystrybucji stacji o 7 proc. do 2,48 mld dolarów, a z reklam – o 12 proc. do 1,95 mld. W USA liczba abonentów pakietów, w których są kanały firmy, poszła w dół o 9 proc., zaś średnie stawki w umowach z operatorami wzrosły o 2 proc. W przypadku wpływów reklamowych spadek w USA wyniósł aż 23 proc., z czego 2 proc. wynika ze zniknięcia z oferty stacji transmisji z rozgrywek koszykarskich NCAA i finałów ligi hokejowej NHL.

Natomiast wpływy ze sprzedaży treści zmalały o 4 proc. do 287 mln dolarów, bo wygasła część umów.

Telewizja mniej zyskowna

Koszty uzyskania przychodów (bez tych dotyczących utraty wartości i amortyzacji) zwiększyły się o 2 proc. do 2,59 mld dolarów (głównie wskutek wyższych wydatków na prawa sportowe w USA), zaś wydatki sprzedażowe, ogólne i administracyjne ograniczono o 6 proc. do 699 mln.

W konsekwencji skorygowany zysk EBITDA segmentu poszedł w dół z 2 do 1,51 mld dolarów.

Hity kinowe dały zarobić

W odwrotnym kierunku zmieniły się wyniki pionu Warner Bros. Discovery obejmującego wytwórnie kinowe i firmy produkujące gry wideo. Tam przychody podskoczyły rok do roku o 55 proc. do 3,8 mld dolarów, z czego te z treści – o 61 proc. do 3,59 mld.

Wpływy od nadawców telewizyjnych (nie podano, ile wyniosły kwotowo) poszybowały o 115 proc., bo przedłużono w szerszym zakresie część umów licencyjnych. Przychody z kin zwiększyły się o 38 proc. (dzięki sukcesom frekwencyjnym tytułów takich jak „Minecraft: Film”, „Oszukać przeznaczenie: Więzy krwi” i „Grzesznicy”), za to w obszarze gier wideo nastąpił spadek o 14 proc., bo w zeszłym kwartale nie było dużych premier.

Przy znacznie niższej dynamice kosztów pion osiągnął 863 mln dolarów skorygowanego zysku EBITDA, wobec 210 mln rok wcześniej.

Więcej subskrybentów platform streamingowych

W górę poszły też wyniki segmentu streamingowego. Przychody zwiększyły się rok do roku o 10 proc. do 2,69 mld dolarów, z czego te od subskrybentów i operatorów – o 9 proc. do 2,41 mld, a te z reklam – o 18 proc. do 282 mln.

Z platform streamingowych Warner Bros. Discovery, na czele z HBO Max (przez ostatnie lata działającym jako Max), na koniec czerwca br. korzystało 125,7 mln subskrybentów, wobec 122,3 mln kwartał wcześniej i 103,3 mln przed rokiem.

W ciągu zeszłego kwartału liczba klientów w USA i Kanadzie zwiększyła się tylko o 0,2 mln, zaś na pozostałych rynkach – o 3,3 mln. Ta ostatnia statystyka wynika z dalszej części globalnej ekspansji HBO Max.

Równocześnie średni przychód przypadający na subskrybenta zmalał r/r z równych 8 do 7,14 dolarów, z czego w USA i Kanadzie – z 12,08 do 11,16 dolarów. To efekt rosnącej popularności tańszego pakietu HBO z reklamami emitowanymi przy treściach.

W pionie streamingowym znacząco zmalały wydatki. Koszty uzyskania przychodów (bez utraty wartości i amortyzacji) poszły w dół o 6 proc. do 1,91 mld dolarów, co firma tłumaczy niższymi nakładami na treści sportowe i premiery w USA i Kanadzie (z drugiej strony wzrosły wydatki za granicą, w związku z wchodzeniem HBO Max na kolejne rynki).

Natomiast wydatki sprzedażowe, ogólne i administracyjne zmalały o 9 proc. do 587 mln dolarów, głównie wskutek mniejszych inwestycji w marketing.

Streaming kolejny kwartał z rzędu wypracował dodatnią rentowność na poziomie skorygowanej EBITDA. Rok do roku wynik poszedł w górę ze 107 mln dolarów straty do 293 mln zysku.

Zysk i kurs akcji w górę

Skorygowany zysk EBITDA całego koncernu zwiększył się r/r z 1,79 do 1,95 mld dolarów.

W drugim kwartale ub.r. rentowność firmy obciążyło aż 9,39 mld dolarów odpisów, dotyczących głównie biznesu telewizyjnego. W zeszłym kwartale takie odpisy wyniosły jedynie 26 mln dolarów, dzięki czemu zysk netto poszedł w górę z 10,93 mld dolarów straty do 1,59 mld zysku, a ten przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej – z 9,99 mld straty do 1,58 mld zysku (w przeliczeniu na akcję: z 4,07 dol. straty do 0,64 dol. zysku).

Inwestorom się to podoba. Po publikacji tych wyników akcje Warner Bros. Discovery drożały o ok. 3 proc.

Na koniec środowej sesji kurs koncernu był o 69 proc. wyżej niż przed rokiem.

Dołącz do dyskusji: „Minecraft: Film” pomógł właścicielowi TVN. W telewizji spadki

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
123e232323
co to za góvvno ???
odpowiedź
User
Wrzeszczołt
co to za góvvno ???
Nie ma tu twojej matki
odpowiedź
User
PC master race
Film na podstawie najlepiej sprzedającej się gry wszechczasów.
odpowiedź