SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Coraz mniej saloników Inmedio. Zmalała strata

W pierwszym kwartale 2025 roku sieć saloników prasowych Inmedio, należąca do holdingu handlowego Eurocash, przy minimalnym spadku przychodów ograniczyła stratę do 5 mln zł. Eurocash zamierza sprzedać posiadane 51 proc. udziałów Inmedio.

Salonik Inmedio, fot. materiały prasowe Lagardere Travel RetailSalonik Inmedio, fot. materiały prasowe Lagardere Travel Retail

Przychody Inmedio w pierwszym kwartale 2025 roku wyniosły 184,53 mln zł, wobec 184,56 mln zł rok wcześniej. Wpływy ze sprzedaży towarów (czyli m.in. prasy, książek, napojów i przekąsek, wyrobów tytoniowych) zmalały rok do roku ze 174,57 do 172,41 mln zł, natomiast te ze sprzedaży usług (np. różnego rodzaju doładowań) poszły w górę z 9,99 do 12,13 mln zł.

Na koniec marca br. działało 393 saloników Inmedio. Kwartał wcześniej było ich 411, zaś na koniec 2023 roku – 432.

Inmedio ogranicza wydatki

Koszt sprzedanych towarów zwiększyły się r/r ze 147,15 do 148,14 mln zł, a koszty sprzedaży – z 34,35 do 35,79 mln zł. Spółce udało się natomiast mocno ograniczyć wydatki w obszarze ogólnego zarządu – z 11,52 do 5,45 mln.

Rentowność Inmedio pozostaje ujemna, ale znacząco się poprawiła: strata operacyjna zmalała z 8,49 do 4,93 mln zł, a strata netto – z 8,6 do 5,03 mln zł.

Na koniec marca br. aktywa Inmedio wynosiły 242,34 mln zł, wobec 277,81 mln zł na koniec 2024 roku. Wartość zapasów zmniejszyła się z 62,79 do 58,23 mln, a suma posiadanych środków pieniężnych – z 40,45 do 10,25 mln zł.

Natomiast suma zobowiązań firmy w ciągu kwartału poszła w górę ze 118,53 do 121,38 mln zł.

Inmedio na sprzedaż

W sprawozdaniu grupy Eurocash za 2024 roku podano, że zarząd firmy zdecydował się sprzedać posiadane 51 proc. udziałów Inmedio.

– W związku z powyższym zaangażowano doradcę transakcyjnego w celu przygotowania i przeprowadzenia procesu aktywnego poszukiwania inwestora dla Inmedio, na rzecz którego Eurocash sprzeda swoje udziały w Inmedio, z zastrzeżeniem otrzymania od inwestora oferty, która będzie racjonalna w odniesieniu do wartości godziwej Inmedio. Proces aktywnego poszukiwania nabywcy jest w toku – opisano.

51 proc. udziałów Inmedio zostało przejęte przez Eurocash w połowie 2014 roku od HDS Polska, spółki należącej do grupy Lagardère Services. Równocześnie porozumiała się z nią co do rozwoju w modelu franczyzowym sklepów convenience pod marką 1minute.

W 2013 roku sieć Inmedio, licząca wówczas 410 saloników, wypracowała ponad 500 mln zł przychodów i 15,6 mln zł zysku EBITDA.

Dołącz do dyskusji: Coraz mniej saloników Inmedio. Zmalała strata

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
brat
Inmedio to fatalny projekt. Wszystko jest tam drogie, ceny większe nawet niż w żabce, oferta w sumie uboga. Prasa dogorywa, a Inmedio nie ma niczego, co mogłoby zachęcic tam ludzi do zakupów. Ratują ich dobre lokalizacje typu metro.
odpowiedź
User
Marta
po ulubioną gazetę mojej córki chodzę już do innych kiosków, bo tam nie ma. Niby salon, a oferta uboga.
odpowiedź
User
Abece
To są sklepy monopolowe z dodatkiem gazet a nie żadne saloniki
odpowiedź