„Griselda” nowym hitem Netfliksa
Serial „Griselda” zadebiutował na Netfliksie 25 stycznia i od tego czasu króluje na czołowych pozycjach Top 10 w 89 krajach. Zainspirowany życiem kokainowej baronki Griseldy Blanco, w okresie od 25 do 28 stycznia uzyskał łącznie 20,6 mln wyświetleń.
„Griselda” zajęła pierwsze miejsce na liście najpopularniejszych seriali Netfliksa w 89 krajach, co czyni ją najczęściej oglądaną produkcją minionego tygodnia. Obraz, w którym występuje i równocześnie jest producentką wykonawczą Sofia Vergara, został stworzony przez Erica Newmana i wyreżyserowany przez Andresa Baiza.
W serialu poznajemy Griseldę gdy w 1978 roku, w pośpiechu wyjeżdża z Medellín do Miami, aby rozpocząć nowe życie ze swoimi synami. Bohaterka „musi” radzić sobie w zmaskulinizowanym narkobiznesie i wykorzystuje wszystkie swoje atuty – inteligencję, spryt, urodę. Twórcy zdecydowali się pokazać ją jako kobietę bezwzględną, ale czułą dla swoich dzieci i bliskich.
Fakty nie działają na korzyść Griseldy Blanco. Zabijała swoich mężów i partnerów, konkurentów w branży, a nawet – jak sugeruje serial, choć jest on wątle oparty na jej biografii – także członków rodzin swoich prawdziwych bądź wyimaginowanych wrogów. Była więc okrutną, bezwzględną kobietą, która zniszczyła wiele rodzin, a przede wszystkim życie swoich synów.
Jedyny żyjący syn Griseldy, Michael Corleone Blanco, zamierza procesować się z Netfliksem, ponieważ nie jest zadowolony z tego, jak sportretowano jego matką i że nie skorzystano z jego wiedzy na temat jej życia. Naszą recenzję serialu „Griselda” znajdziecie tutaj.
Serial dostępny jest na platformie Netflix.
Netflix ma globalnie 247 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że w listopadzie ub.r. platforma, jako serwis www i aplikacja mobilna (na smartfonach i tabletach, Mediapanel nie obejmuje korzystania ze smart tv), przyciągnęła 10,33 mln użytkowników (co dało 34,78 proc. zasięgu), każdego średnio na 5 godzin, 3 minuty i 26 sekund.
W trzecim kwartale 2023 roku globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 8,76 mln do 247,15 mln, a przychody wzrosły rok do roku o 8 proc. do 8,5 mld dolarów.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: „Griselda” nowym hitem Netfliksa