E-maile przyczyną strat w przedsiębiorstwach?
Przeprowadzone niedawno badania ujawniły, że brytyjskie firmy tracą mnóstwo czasu i pieniędzy na przesyłanie niepotrzebnych e-maili
Nie chodzi tu o drażniący wszystkich spam, lecz bezsensowną pocztę, zastępującą np. krótkie rozmowy z innymi pracownikami biura. Według firmy Emphasis średni roczny koszt tej działalności wynosi ok. 10 tysięcy funtów na pracownika. Tyle bowiem przedsiębiorstwa płacą za czytanie, pisanie i transmisję nadmiarowej poczty.
Często zdarza się, że zanim pracownik przystąpi do wykonywania swych obowiązków, musi przeczytać od 30 do 40 wiadomości, a sytuację pogarsza fakt, że ok. 20% e-maili jest niespójnych, zbyt rozwlekłych bądź trudno je zrozumieć.
Innym ciekawym zjawiskiem, jakie wykryli autorzy raportu, okazało się wykorzystywanie poczty do... tzw. kopania dołków pod kolegami z firmy, na przykład przez dodawanie do listy odbiorców prywatnych pogawędek osób z kierownictwa. Według badaczy większość firm nie prowadzi działań ograniczających wymienione "nadużycia".
Inne

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: E-maile przyczyną strat w przedsiębiorstwach?