DisplaySearch: ponad 100-proc. wzrost sprzedaży netbooków
W 2009 roku globalny przychód ze sprzedaży netbooków sięgnął poziomu 11,4 miliarda dolarów.
To o 72 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2008 (6,7 mld USD) - wynika z danych firmy badawczej DisplaySearch.
Tymczasem ogólny przychód ze sprzedaży przenośnych pecetów zmalał w tym samym czasie o 12 proc., ze 117,1 do 109,4 miliarda dolarów. Poza netbookami spadki odnotowano we wszystkich kategoriach urządzeń: ultraprzenośnych (ekrany od 11 do 13 cali) o 23 proc. do 6,9 mld USD, przenośnych (13 do 16 cali) o 13 proc. do 80,3 mld USD, a tzw. desktop replacement o 12 proc. do 10,8 mld USD.
DisplaySearch szacuje również, że w 2009 roku na całym świecie sprzedano 169,6 miliona przenośnych komputerów - o 16 proc. więcej niż w roku poprzednim (146,1 mln). W przypadku netbooków odnotowano aż 103-proc. wzrost (z 16,4 do 33,3 mln urządzeń), a w przypadku notebooków dużo mniejszy, bo jedynie 5-proc. wzrost (ze 129,6 do 136,3 mln).

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: DisplaySearch: ponad 100-proc. wzrost sprzedaży netbooków