SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Końskie i oglądalność. Debata stacji prawicowych z trzy razy mniejszą widownią niż debata głównych telewizji

Piątkową debatę w Końskich, organizowaną przez sztab Rafała Trzaskowskiego i transmitowaną na antenach telewizji TVP, TVN i Polsatu oraz w kanałach innych nadawców obejrzało w sumie 6,22 mln widzów – wynika z danych Nielsena. Wcześniejsze starcie kandydatów na prezydenta pokazane w TV Republika, wPolsce24 i TV Trwam śledziło w sumie 1,89 mln odbiorców. 

Debata Przedwyborcza, fot. skrin z TVPDebata Przedwyborcza, fot. skrin z TVP

W piątek 11 kwietnia w Końskich odbyły się dwie debaty prezydenckie z udziałem części kandydatów ubiegających się o główny urząd w państwie. Największą widownię miało prawie trzygodzinne starcie zorganizowane przez sztab Rafała Trzaskowskiego z udziałem dziennikarzy TVP, Polsat News i TVN, emitowane na antenach należących do wspomnianych stacji, a także TV Republika i wPolsce24 między godziną 20.40 a 23.28. 

Zobacz: Szef KRRiT pyta o debatę wyborczą w TVP. Zarzuca naruszenia Kodeksu wyborczego

Debaty w Końskich - wyniki oglądalności 

Dyskusję w hali sportowej na wszystkich antenach wspomnianych stacji oglądało średnio 6,22 mln widzów. Najwięcej odbiorców, 2,1 mln widzów, śledziło starcie kandydatów na antenach TVP - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

W Jedynce debatę w Końskich obejrzało średnio 1,1 mln widzów (9,37 proc. udziału w rynku w gronie wszystkich widzów,7,64 proc. w grupie 16-59), w TVP Info średnio 900 tys. (7,64 w grupie ogólnej  i 5,63 proc. w grupie  16-59), a w TVP Polonia  85 tys. ( 0,73 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej i  0,77 proc. w grupie komercyjnej).

Biorąc pod uwagę wyłącznie kanały informacyjne, liderem oglądalności było TVN24 z widownią sięgającą 1,81 mln widzów oraz udziałem w rynku na poziomie 15,37 proc. w grupie ogólnej i 12,80 proc. w grupie komercyjnej 16-59. 

Na drugim miejscu uplasowała się TV Republika, na której antenie debatę obejrzało średnio 1,67 mln widzów, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 14,23 proc. w grupie wszystkich widzów oraz 12,80 proc. w grupie 16-59. 

Czytaj także: Debata prezydencka w Końskich rozgrzała internet do czerwoności. „Algorytm polaryzacji przestał działać”

Trzecie w zestawieniu stacji informacyjnych było TVP Info, które wybrało średnio 900 tys. odbiorców, dając stacji 7,64 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej i 5,63 proc. w grupie komercyjnej. 

Na obu antenach Polsatu: Polsat News i Polsat News Polityka średnia widownia debaty sięgnęła łącznie 639 tys. widzów, dając stacjom 5,43 proc. udziału w rynku w gronie wszystkich widzów i 5,67 proc. wśród odbiorców w grupie komercyjnej. 

Debatę, która początkowo miała być starciem tylko dwóch kandydatów: Rafała Trzaskowskiego i Karola Nawrockiego, organizował sztab polityka KO. Ostatecznie udział wzięło także sześcioro innych kandydatów: Szymon Hołownia (Polska 2050/Trzecia Droga), Magdalena Biejat (Lewica), Joanna Senyszyn (była posłanka SLD), Marek Jakubiak (Wolni Republikanie), Krzysztof Stanowski (dziennikarz, Kanał Zero) i Maciej Maciak (lider Ruchu Dobrobytu i Pokoju). Nieobecni byli m.in. Sławomir Mentzen (Konfederacja) i Adrian Zandberg (Razem). 

Dyskusję prowadzili dziennikarze TVP - Joanna Dunikowska-Paź, Piotr Witwicki z Polsat News i Grzegorz Kajdanowicz z TVN. Organizował ją sztab kandydata KO, na sportowej arenie nie było publiczności.  

Ilu widzów miała debata na rynku w Końskich?

Debatę TV Republika, współorganizowaną także przez wPolsce24 i TV Trwam, która odbyła się na rynku w Końskich między godz. 18.50 a 20.40, oglądało w sumie 1,89 mln widzów. Najwięcej, bo średnio 1,64 mln widzów, w samej TV Republika, dając stacji Tomasza Sakiewicza 13,34 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej i 10,26 w grupie 16-59. 

Na antenie kanału wPolsce24 oglądalność debaty sięgała średnio  252 tys. odbiorców, co dało stacji 2,08 proc. w grupie ogólnej i 1,33 proc. w grupie 16-59. 

TV Trwam nie jest monitorowana przez Nielsena. 

Debata organizowana przez prawicowe stacje odbyła się na rynku w Końskich. Przed zgromadzoną na placu publicznością dyskutowali Karol Nawrocki, Szymon Hołownia, Marek Jakubiak, Krzysztof Stanowski i Joanna Senyszyn. Debatę prowadzili Katarzyna Gójska-Hejke z TV Republika oraz Michał Adamczyk reprezentujący Telewizję wPolsce24.

Dołącz do dyskusji: Końskie i oglądalność. Debata stacji prawicowych z trzy razy mniejszą widownią niż debata głównych telewizji

31 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mimo
i co z tego jak będą mowić że repa i tak wygrała wszystko
odpowiedź
User
Emeryt
200 autokarów przywiozło tysiące pisowców na marsz zombie w stolicy. Pewnie to ich zabrakło przy telewizorach
odpowiedź
User
polak
a od kiedy grabienie Polaków przez fundusze dla dzieci ofiar wypadków to prawicowość, kremlowski he?
odpowiedź