comScore: 381,5 mln internautów w Europie, 18,2 mln w Polsce
W grudniu ubiegłego roku z internetu korzystało 381,5 miliona użytkowników z Europy w wieku co najmniej 15 lat. Najczęściej odwiedzali oni strony Google, a najszybciej na popularności zyskiwały witryny firmy Hamborner Holdings.
Z danych firmy badawczej comScore wynika, że najwięcej europejskich internautów pochodziło w grudniu z Rosji (53,3 mln), a następnie z Niemiec (51 mln), Francji (43 mln), Wielkiej Brytanii (37,5 mln) i Włoch (24,5 mln). W Polsce było 18,2 miliona internautów - tyle samo co miesiąc wcześniej (zobacz dane za listopad).
Statystyczny europejski internauta spędził w sieci 27,5 godziny i odwiedził 2935 stron. Średnia dla Polski wyniosła 27,8 godz. i 3156 stron, podczas gdy w listopadzie - 27,4 godz. i 3208 stron.
Największym zaangażowaniem wykazali się Brytyjczycy, którzy spędzili online średnio 35,6 godz. Drugie miejsce Holandii (32,2 godz.) odebrała Turcja (33,7 godz.), a Polska znalazła się tutaj tuż za podium.

Największą popularnością ponownie cieszyły się strony należące do Google, które w grudniu odwiedziło 350,2 miliona użytkowników z Europy. Na trzecim miejscu znalazł się Facebook z 258,1 miliona użytkowników, którzy spędzili na jego stronach w sumie 93,3 miliarda minut - najwięcej spośród wszystkich witryn. Natomiast najwyższy wskaźnik zaangażowania odnotował rosyjski serwis społecznościowy VKontakte, na którego stronach internauci spędzili średnio 7,9 godz.
Z kolei pierwsze miejsce w rankingu witryn, które odnotowały najszybszy wzrost popularności między listopadem a grudniem, zajęły strony należące do Hamborner Holdings (+52 proc.), głównie dzięki serwisowi społecznościowemu Fotostrana.ru. Na drugim miejscu znalazły się strony Opera Software (+36 proc.).


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 
Dołącz do dyskusji: comScore: 381,5 mln internautów w Europie, 18,2 mln w Polsce