Co czwarty przenośny pecet sprzedany w 2011 r. był tabletem
W 2011 roku na całym świecie sprzedano 72,7 miliona tabletów - o 256 proc. więcej niż w roku 2010. Stanowiły one 25,5 proc. całego rynku przenośnych pecetów - wynika z danych NPD DisplaySearch.
Firma badawcza szacuje, że w zeszłym roku globalna sprzedaż notebooków sięgnęła 187,5 miliona sztuk i była o 12 proc. większa w porównaniu z rokiem 2010. W przypadku netbooków odnotowano 20-proc. wzrost, do 25,2 miliona urządzeń.
Ogółem w 2011 roku na świecie sprzedano 285,4 miliona przenośnych pecetów - o 31 proc. więcej w ujęciu rocznym.
Analitycy NPD DisplaySearch prognozują jednocześnie, że w 2017 roku na świecie sprzedanych zostanie 432 miliony notebooków i 383,3 miliona tabletów.
Szybko rośnie sprzedaż przenośnych pecetów w regionach rozwiniętych. W 2011 roku zwiększyła się ona o 48 proc., do 138 milionów sztuk, a w roku 2017 ma sięgnąć 452,8 miliona urządzeń. W tym samym czasie w regionach dojrzałych spodziewany jest wzrost ze 147,5 do 371,6 miliona sztuk.
W późniejszych latach prognozowanego okresu do rynkowego wzrostu w dużej mierze mają się przyczynić ultrabooki.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Co czwarty przenośny pecet sprzedany w 2011 r. był tabletem