Alphabet, Meta i Amazon przejmą w 2025 roku pół biliona dolarów rynku reklamowego
Światowy rynek reklamy w dużej mierze przetrwał dotychczas wpływ COVID-19 i prawdopodobnie osiągnie wartość 1 biliona dolarów w 2025 r., z czego ponad połowa tych pieniędzy trafi do trzech tylko firm: Alphabet, Meta i Amazon – wynika z najnowszego raportu Global Advertising Trends firmy WARC Data.
Po błyskawicznym wzroście o 23,8 proc. do 771 miliardów dolarów w tym roku, przewiduje się, że inwestycje w reklamę wzrosną o kolejne 12,5 proc. i 8,3 proc. odpowiednio w 2022 i 2023 r., przy czym platformy e-commerce mają przewodzić temu wzrostowi.
Badanie przeprowadzone wśród ponad 1350 praktyków marketingu, zrealizowane niedawno przez WARC (przed pojawieniem się wariantu Omicron COVID-19), pokazuje, że dwóch na trzech marketerów już przeznaczających budżet na Amazon zamierza zwiększyć te wydatki, podczas gdy zwiększony popyt ze strony reklamodawców podnosi średni koszt kliknięcia.
Dwie trzecie specjalistów od reklamy planuje zwiększyć wydatki na TikTok w przyszłym roku, podczas gdy na YouTube - 61 proc.ankietowanych, na Instagram - 60 proc. i na Google - 57 proc.
- Pomimo potencjalnych przeciwności, dane rynkowe pokazują, że jesteśmy obecnie świadkami boomu w branży reklamowej, jakiego nie widzieliśmy wcześniej, spowodowanego zwiększonym popytem na media i wydawców, takich jak Google i Instagram, który jest obecnie największą platformą społecznościową na świecie. Nasze prognozy pokazują, że ten trend będzie się utrzymywał – mówi James McDonald, dyrektor ds. danych, inteligencji i prognozowania, WARC.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Alphabet, Meta i Amazon przejmą w 2025 roku pół biliona dolarów rynku reklamowego