19,2 mln internautów w Polsce. Najpopularniejszymi serwisami Google, YT, Allegro, FB, Onet i WP - w dół NK.pl
Korzystanie z internetu deklaruje 63,7 proc. Polaków w wieku 15 lat i więcej. Najbardziej znanymi i najczęściej odwiedzanymi serwisami są Google, YouTube, Allegro, Facebook, Onet i Wirtualna Polska, a duży spadek zanotowała NK.pl.
Korzystanie z internetu 63,7 proc. Polaków mających 15 lat i więcej zadeklarowało w sondażu NetTrack zrealizowanym przez MillwardBrown od września do listopada ub.r. W przeliczeniu na populację daje to 19,21 mln użytkowników.
Poziom penetracji nieznacznie zmalał w ub.r. - w fali badania od lutego do kwietnia ub.r. wynosił bowiem 64,3 proc., co dawało 19,37 mln użytkowników. Za to w skali roku (w porównaniu z falą badania od sierpnia do października 2013 roku) wzrósł o 1 pkt proc. - z 62,7 proc. oznaczających 18,9 mln użytkowników.
Profil demograficzny internautów w skali roku zmienił się nieznacznie. O 2 pkt. proc. zmalał udział tych w wieku 15-24 lat, za to o 2 pkt proc. wzrósł tych mających od 40 do 59 lat. Przed rokiem w sondażu jeszcze nie pytano respondentów o miejsce zamieszkania.
|
Profil internautów |
||
|
|
IX-XI 2014 |
VIII-X 2013 |
|
Płeć |
||
|
mężczyźni |
49% |
49% |
|
kobiety |
51% |
51% |
|
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
|
Wiek |
||
|
15-24 lata |
23% |
25% |
|
25-39 lat |
39% |
40% |
|
40-59 lat |
30% |
28% |
|
60 lub więcej |
7% |
7% |
|
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
|
Miejsce zamieszkania |
||
|
miasta ponad 500 tys. |
13% |
- |
|
miasta 200-499 tys. |
9% |
- |
|
miasta 100-199 tys. |
9% |
- |
|
miasta 20-99 tys. |
20% |
- |
|
miasta do 20 tys. |
13% |
- |
|
wieś |
36% |
- |
W ciągu roku nieznacznie zmalała spontaniczna rozpoznawalność Google, Allegro, Wirtualnej Polski i YouTube’a (odpowiednio o 1,6, 0,9, 1,4 i 0,9 pkt proc.). Facebook zanotował wzrost o 2,5 pkt proc., a NK.pl - spadek o 3,2 pkt proc.
Skorzystanie z Google w ostatnim miesiącu zadeklarowało o 2,6 pkt proc. mniej internautów niż rok wcześniej, z YouTube’a - o 1,6 pkt proc. mniej, a z Allegro - o 1,3 pkt proc. mniej. Onet osiągnął pod tym względem wzrost o 2,1 pkt proc., a Facebook - o 3,2 pkt proc. Natomiast Wirtualna Polska zanotowała spadek o 2,2 pkt. proc., Wikipedia - o 3,3 pkt proc., a NK.pl - o 5,8 pkt proc.
|
Ranking |
||
|
|
IX-XI 2014 |
VIII-X 2013 |
|
Znajomość spontaniczna |
||
|
GOOGLE (www.google.pl) |
61,1% |
62,7% |
|
ALLEGRO (www.allegro.pl) |
48,4% |
49,3% |
|
FACEBOOK (www.facebook.pl) |
47,4% |
44,9% |
|
ONET (www.onet.pl) |
42,8% |
42,5% |
|
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) |
38,8% |
40,2% |
|
YOUTUBE (www.youtube.pl) |
29,6% |
30,5% |
|
INTERIA.PL (www.interia.pl) |
19,2% |
18,4% |
|
NK.PL (www.nk.pl) |
14,6% |
17,8% |
|
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) |
12,3% |
12,6% |
|
O2 (www.o2.pl) |
10,0% |
- |
|
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
|
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? |
||
|
GOOGLE (www.google.pl) |
90,2% |
92,8% |
|
YOUTUBE (www.youtube.pl) |
62,0% |
63,6% |
|
ALLEGRO (www.allegro.pl) |
60,9% |
62,2% |
|
ONET (www.onet.pl) |
57,9% |
55,8% |
|
FACEBOOK (www.facebook.pl) |
55,4% |
52,2% |
|
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) |
45,0% |
47,2% |
|
INTERIA.PL (www.interia.pl) |
31,3% |
30,5% |
|
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) |
27,6% |
30,9% |
|
CENEO (www.ceneo.pl) |
16,4% |
- |
|
NK.PL (www.nk.pl) |
16,3% |
22,1% |
Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown od września do listopada u.br. wyniosła 5 623osób, a od sierpnia do października 2013 roku - 6 673 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób w wieku 15 lat i więcej korzystających z internetu.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: 19,2 mln internautów w Polsce. Najpopularniejszymi serwisami Google, YT, Allegro, FB, Onet i WP - w dół NK.pl